Klagen doen ze niet bij de organisatie van het Brusselse autosalon.
Meer dan een half miljoen bezoekers is best een goed resultaat.
En ook de exposanten klagen niet, want als je zelfs de duurste auto van het salon, een Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, verkocht krijgt, dan weet je het wel.
Iemand had er dus blijkbaar meer dan 500.000 euro voor over.
Al zijn we er zeker van dat deze Jaguar F-type British Design Edition, waarin u hier de winnaar van de jongste Gentse Zesdaagse Iljo Keisse aan het stuur ziet, al even zeer de aandacht trekt.
“ Ik heb zelfs veertien dagen met zo eentje rondgereden “ , zei Iljo ons.
Of Iljo zich deze wagen heeft aangeschaft weten we niet, wel dat de instapprijs rond de 98.750 euro draait.
Deze BMW Alpina B6 Bi-turbo Gran Coupé AWD is een vurig beestje.
Stond helemaal op zijn plaats dus in het “premium”-paleis.
Onder zijn motorkap huist een 600 pk sterke V8 bi-turbo motor.
Bij ons bezoek ging dan ook nog eens Anastasiya Liënko, promomeisje bij Alpina en twee jaar terug nog finaliste bij Miss België, achter zijn stuur plaatsnemen.
Wat zijn toerental nog wat meer de hoogte in joeg.
Er was ook nog eens heel wat actie te zien op het autosalon dit jaar.
Met spectaculaire balansen in paleis 12, omgedoopt tot Tech Hall, en even verderop al even gewaagde stunts op twee wielen.
Dan kan je maar best goed verzekerd zijn, dus de heren van Baloise waren hier nooit ver af.
Om de tussenkomst bij eventuele schade wat aangenamer te maken mocht Marissa Galle (midden), ook al met een Miss België verleden, de troepen versterken.
Volledig ingeburgerd zijn ze nog niet, maar er is wel al bewust voor gekozen.
Met zijn vieren staan ze hier op bovenstaande foto, de full elektrische wagens , en alle vier stonden ze op het autosalon.
Van links naar rechts : de Kia Soul EV, de Mercedes B-klasse, de Renault Zoe en de Nissan Leaf.
Propere gasten dus.
Een achttal fabrikanten boden in Brussel een wagen op CNG (compressed natural gas) aan .
Hier ziet u de Fiat 500 en de VW Golf die het op aardgas doen.
Twee buitenbeentjes op het salon waren deze Toyota Mirai en de Huyundai ix35 Fuell Cell.
Met waterstof als krachtbron.
We verzamelden hieronder nog enkele straffe bolides.
(willy van bouchaute)
(foto’s : ivan Bracke)