• WEBSITE BANNER EDIT 2020 1.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 2.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 3.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 4.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 5.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 6.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 7.jpg
  • WEBSITE BANNER EDIT 2020 8.jpg

 

Niet alleen de organisatie doet haar best om de beurs te doen stralen, ook de standhouders laten zich niet kennen.

Laten we stellen dat Horeca Expo meer dan ooit door haar schoonheid imponeerde, los van alle, al even hoogstaande, activiteiten die er omheen werden gebouwd.

“ Duurzaamheid “ was het woord dat Dirk van Roy, de CEO van 'Easyfairs' bij zijn openingsrede in de mond nam, en dat werd hier heel correct ingevuld.

 

 

 

In “Chef's Place “, traditiegetrouw gesitueerd achteraan hal 8, werden bij middel van doorschijnende gordijnen eilandjes gecreëerd.

Wij houden van 'ietsje meer open' , maar dat is natuurlijk een eigen mening.

“ Dit is echt Chef's Place “, zei Seppe Nobels, chef van “ Graanmarkt 13 “ in Antwerpen, ons wanneer we hem bij de openingsreceptie interviewden.

 

 

Wat voor de bezoeker hoogst interessant is, is dat de meeste exposanten hun vaste stekje hebben op de beurs.

Je kan er dus zo naartoe wandelen.

We vinden dat heel goed bekeken, want “ Time is money “, en al zeker voor een ondernemer die door de week maar één dagje vrij heeft.

Maar ook voor ons, die als journalist wel eens wil weten wie bv. Luc (Morel) van ' Caves St-Amand naar Gent heeft meegebracht om zijn product te promoten.

En ook, of de mannequin van Daisy ( De Cooman, Aseq ) er nog altijd een goed oog in heeft.

Het resultaat hoort en ziet u in de video onderaan deze reportage.

 

 

Op de stand van “Maes Inox” (hal 5) schenkt Marie (Hierbas de Las Dunas) de bezoeker een heerlijke Gin uit, op basis van kruiden, geteeld in de achtertuin van “Pure C”, het paradepaardje van Syrco Bakker in Cadzand.

In hal 1 presenteert Janne uit Boom dan weer de allernieuwste frikandel van “Mora”, ook al een Hollands product.

 

 

Café World & Nightlife” - zo staat het in het grondplan- heeft ook één en ander te bieden.

Nu het “ Urthel” bier van Hildegard niet langer in de brouwerij van “La Trappe” wordt gebrouwen, hebben de Noorderburen dan ook maar haar stand op Horeca Expo ingepikt.

Allé, “ingenomen” is ook goed.

“Nu er “ Nightlife “ in de locatietitel staat, moeten we dat toch een beetje inkleuren”, zullen ze bij brouwerij Lindemans gedacht hebben.

Met “ burlesque “ danseres en "jaren 30"- tafereeltjes.

In de video onderaan ziet u alles “bougeren”.

Michaël Nosges komt al 25 jaar- u leest het goed - naar de Horeca beurs in Gent.

Bitburg is niet bij de deur, maar hun “Birburger” bier kennen we hier allemaal.

Gebrouwen volgens het Duitse “Reinheitsgebot” en dus kwalitatief helemaal in orde.

Michaël heeft schoon volk meegebracht naar Flanders Expo.

We moeten daar toch eens mee praten, auf Deutsch, dachten we zo.

Het gesprek en nog zo veel meer, vatten we samen in de hier onderstaande video.

(willy van bouchaute)

(foto's : anne-marie couliez)